czwartek, 17 maja 2012

Kamienny Krąg


Kamienny Krąg znajduje się dosłownie parę set metrów od centrum. Krótkim spacerek i jesteśmy na miejscu. Jak to z moim szczęściem bywa, oczywiście trwają prace i Kamienny Krąg jest zamknięty. Udało nam się jednak go zobaczyć.
Do przyjścia w to miejsce zachęcił mnie opis, cytuję ""Kamienny Krąg" z "Żelaznymi" w środku to prywatna inicjatywa jednego z najlepszych polskich artystów plastyków - Zbigniewa Frączkiewicza, który przed laty pokochał góry i wydobywany nieopodal Szklarskiej Poręby kamień.
Przed "Kamiennym Kręgiem" stoi "LGOM" - jedna z najlepszych rzeźb Zbigniewa Frączkiewicza, nagrodzona Grand Prix na ważnej wystawie sztuki w Krakowie, w 1975 roku "Rzeźba roku Polski Południowej"."
Wyobrażałam sobie to miejsce, jako potężny krąg, w którym będą porozstawiane Kamienne posągi. W rzeczywistości zastałam malutki okrągły, zamknięty krąg, w środku widocznych kilka posągów i wielki bałagan związany z pracami budowlanymi, czyli koparki, taczki itd, wszystko porozrzucane w taki sposób, że zrobić zdjęcie było trudno. W sumie trochę się zawiodłam, ale uważam, że i tak warto zobaczyć to miejsce, jednak nastawić się raczej na małą wystawę, niż na wielki Kamienny Krąg.

3 komentarze:

  1. Witam! Zapraszam do Wrocławia, miasto naprawdę pięknieje i jest dużo ciekawych miejsc do zobaczenia.
    Apropos Szklarskiej, mam zamiar ją odwiedzić w te wakacje, tam też sie widzę dużo zmieniło.
    Kamienny krąg fantastyczny!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.
Pozdrawiam :)