niedziela, 19 sierpnia 2012

Fascynacja podwodnym światem


Jak większość osób wie, do tej pory byłam zdecydowanym zwolennikiem Tunezji. 
Dlatego ciągle znajomi zadają mi pytanie: co Ci się bardziej podoba Tunezja czy Egipt ? 
I chociaż zawsze przez chwilę się waham, to jednak zawsze odpowiadam: Egipt :)
Dlaczego się waham ? 
Dlatego, że nadal uważam, iż Tunezja to piękny kraj i bardzo chętnie będę tam wracać. 
Uważam, że jeśli miałabym ocenić sam kraj, nie wliczając morza, to Tunezja podoba mi się bardziej. 
Jednak gdy do oceny wliczymy już morze, Egipt zdecydowanie wygrywa ...
To właśnie morze, rafa i cały ten świat podwodny wywarły na mnie największe wrażenie. 
Pomijam już nawet uroki samych zabytków, jakie można zobaczyć w Egipcie … 
Piramidy nie wywarły na mnie takiego wrażenia, jak bliskie spotkanie z ponad metrową rybą pod wodą lub z dorosłą Mureną. I chociaż tak na prawdę nie poznałam tego kraju to już przepadłam … :)
Woda w Egipcie latem jest tak ciepła, że można siedzieć w niej godzinami i nie chce się z niej wychodzić :) Nurkowanie ? Wybierając się na rejs statkiem, warto uczynić ten krok i zanurkować z butlą. Często przy hotelowych plażach, są też centra nurkowe, gdzie można również wykupić nurkowanie z butlą.
 Płynąc coraz niżej i niżej, otwiera się przed nami nowy świat ... Doznaje się nowych wrażeń ... Czegoś tak pięknego, że nie da się tego opisać słowami ... Zresztą nawet nie będę próbować. 
Po prostu przepadłam … :)
Myślałam, że mi przejdzie, jak wrócę do kraju i jak mienie trochę czasu, ale jest jeszcze gorzej :)
Cały czas myślę o tym, żeby jak najszybciej powrócić do Egiptu ...
Nie mogę doczekać się następnego wyjazdu … Wszystkie moje plany wyjazdowe, włącznie z Kenią, poszły na dalszy plan. Nie wiem, jak długo będę chciała wracać do tego kraju, ale na razie, nie chcę jeździć nigdzie indziej. I o ile będąc w samym Egipcie jeszcze tego nie czułam, tak teraz po prostu tęsknię za nim, za jego słońcem, ciepłym morzem i za tym wszystkim, co można w nim zobaczyć ... :)
Podwodny świat, jaki tam poznałam zawrócił mi totalnie w głowie do tego stopnia, że zapisałam się na kurs nurkowania :) Następnym razem, gdy będę w Egipcie, będę mogła poznać ten świat jeszcze lepiej :) 
Już się nie mogę doczekać :)
A każdemu, kto wybiera się do Egiptu polecam :
zakupicie przynajmniej maskę i rurkę i odważcie się zanurzyć głowę w ciepłej wodzie morza ...
Jeśli spodoba się Wam to, co zobaczycie, odważcie się zanurkować z butlą.
Być może odkryjecie coś, co Was zafascynuje ... :)

10 komentarzy:

  1. Śliczne zdjęcie i ciekawa relacja. Egipt ma w sobie coś magicznego, a rafy...cóż tu mówić...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz już wierzę w to, że Egipt ma coś w sobie magicznego. A jak to ktoś kiedyś napisał, Klątwą Faraona jest to, że chce się do Egiptu wracać :)

      Usuń
  2. Witam!
    Niestety to nie rafa koralowa.Ty jeszcze żyjesz egipską rafą stąd ekspresowe skojarzenie.Ładna relacja z Egiptu.Fajnie, że odpoczęliście bez przygód z padającym Biurem Podróży.
    Do Wrocławskiego ZOO zapraszam.To jest wycieczka na cały dzień, polecam łazikowanie od rana, najlepiej w dzień roboczy(mniej ludzi)W chwili obecnej są robione inwestycje pod afrykarium(link niżej do poczytania)
    Ostatnią inwestycja jest super zrobiony wybieg dla niedźwiedzi i fokarium z kotikami(sa pokazy sztuczek i obserwacja jak sie karmi kotiki)
    Szczerze, to co jestem w ZOO, to widzę coś nowego.Polecam!
    Ja napaliłam sie na czeskie ZOO- gdzie jest możliwość przenocowania w hotelu na terenie ZOO i to jest wypass!Droga impreza, ale napewno czadowa.

    http://mrowkojad.wordpress.com/2012/05/24/afrykarium-pnie-sie-w-gore-nosorozce-coraz-blizej-wielkie-inwestycje-we-wroclawskim-zoo/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, wiem, że to nie była rafa, ale mój przedmówca, też miał takie skojarzenia :) Po prostu zdjęcia za ładnie wyszły :) A że człowiek jeszcze żyje Egiptem to inna sprawa :)
      Dzięki za informacje dotyczące ZOO. Kiedyś może tam dotrę :) Uwielbiam ZOO, a to czeskie ZOO z noclegiem, to już w ogóle kusi :)

      Usuń
  3. Chętnie bym spróbowała nurkowania :) jeśli kiedyś wyląduję w Egipcie i nie okaże się to strasznie drogą zabawą - spróbuję :)

    P.S. Cieszę się, że podoba Ci się "moja" Praga :) polecam się na przyszłość :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super zdjęcie, sama tez tam nurkowałam i byłam zachwycona:-) pozdrawiam, jeszcze wakacyjnie

    OdpowiedzUsuń
  5. Spać nie mogę bez moich rybek !
    To jest gorsze niż choroba...
    Rozumiem doskonale Twoje zafascynowanie tym co zobaczyłaś.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie przypuszczałam,że aż tak to wciąga :)

    OdpowiedzUsuń
  7. No nurkowanie na pewno tam musi być czymś fascynującym tym bardziej że znajoma też skorzystała z tej usługi i nie potrafi się doczekać aż ponownie będzie nurkować. Widziała nawet niewielkiego rekina i ten widok najbardziej się jej spodobał.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak miałam. Wytrzymałam krótko i na jesień zrobiłam kurs nurkowania :) Teraz jadę do Egiptu mając już uprawnienia i nurkowanie na pewno będzie jeszcze bardziej ekscytujące :)

      Usuń

Dziękuję za komentarz.
Pozdrawiam :)