piątek, 18 stycznia 2013

Wodowanie HMS Gruby - FOTORELACJA

17 stycznia 2013 nastąpiło wodowanie statku zbudowanego przez Centrum Nurkowe Kraken.


Jak to przystało przy wodowaniu, jest i butelka szampana :)


14 tonowy statek prawie gotowy do wodowania ...


Na budowę poszło 20 metrów sześciennych drewna - bali i desek; 50 kg gwoździ..


A zbudowała go ekipa „szkutników” składająca się z 7 osób z firmy budowlanej :)




Trzeba przyznać, że spisali się na medal :)


20 metrowy kadłub robi wrażenie ...


Przy płonącym ogniu można się było troszeczku rozgrzać, chociaż był on rozpalony w zupełnie innym celu :)




Przygotowania do wodowania ...


Zadbano również o tych, którzy dzielnie czekali marznąc na wodowanie.
W garnku podgrzewa się pyszny ponoć bigos :)
Ponoć, ponieważ ja osobiście nie próbowałam, ale każdy kto skosztował zachwalał :)
Były też kiełbaski z grilla :)
Których też nie jadłam :D


Podczas, gdy jedni jedli ...
Inni pracowali ...









Ostatnie chwile Grubego na lądzie ...



Kilka wielkich słów i trzask !!! 
Czas zacząć wodowanie ...



Potężny dźwig uniósł statek ...



Aby opuścić go w wodzie ...




Ekipa holownicza gotowa do pracy ...


Gruby szybko nabiera wody ...
Ale to właśnie przeznaczenie Grubego ...


Otóż statek ten został zbudowany tylko w jednym celu ...


Miał zatonąć ...



Tylko jeszcze nie w tym miejscu ...


Tak więc zaczęto holować statek w miejsce, gdzie docelowo miał osiągnąć dno ...


Ciężko i mozolnie, ale ciągle do przodu ...












Statek został odtransportowany na miejsce, gdzie planowane jest jego zatopienie na głębokości 15 metrów.
Nurkowie już nie mogą się doczekać, aż będą mogli podziwiać go pod wodą.
A na razie statek pije wodę i zaprasza na nurkowanie :)
Krakenowi wielkie dzięki za Grubego :)

6 komentarzy:

  1. Ja oczywiście nie jestem wilkiem, morskim w szczególności. Ale zatapianie Grubego przeczytałam jak kryminał.
    Nie znam się kompletnie na nurkowaniu, ale rozumiem, że Gruby będzie jakąś bazą tam pod wodą.
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, Gruby zastąpi nurkom wrak. Stanie się podwodną atrakcją :) Z niecierpliwością czekam na "ciepłe wody", aby móc zanurkować i zobaczyć go pod wodą:)

      Usuń
  2. Ożesz... No to kolejna atrakcja na Zakrzówku. Jak tak dalej pójdzie to zabraknie tam miejsca na wodę. :-) Ikarusy, samoloty, nyski, radiowozy i teraz jeszcze ten HMS Gruby. Czy Kraken aby ciut nie przesadza? Uważam, że Zakrzówek broni się sam swoim "naturalnym" pięknem.
    A co do HMS Grubego, na zdjęciach nie widać, więc zapytam - wrak tak przygotowany by dało się go eksplorować też wewnątrz (poza sterówką)?
    Pozdrawiam,
    nurkolog.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Jest tak doskonały, że nie chcę zatonąć :)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Ha, ha, ha! Na początku obejrzałem pobieżnie zdjęcia i już chciałem napisać krytyczny komentarz nt budowy Waszego HMS Gruby (zajmuję się statkami, które pływają), kiedy przeczytałem o jego przeznaczeniu i zacząłem się głośno śmiać! Pozdrowienia :))

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.
Pozdrawiam :)