środa, 30 kwietnia 2014

Nurkowanie w Marsa Morena

 

Zbieramy się na pierwsze nurkowanie.
Jesteśmy w bazie. Pada pytanie: "gdzie jedziemy ?" Słyszę odpowiedź: " Marsa Morena"
Oooo nieee !!! Tylko nie tam :( Moja radość natychmiast legła w gruzach :( Miałam nadzieję, na jakieś nowe miejsca, super nurkowania, a tu powtórka z rozrywki :( Jeszcze jakoś nie szczególnie dobrze pamiętam Marsa Morena z zeszłego roku. Pamiętam, że gdy wchodziliśmy do wody do była słaba widoczność spowodowana silnymi falami. Pamiętam, że nie zachwyciło mnie to miejsce.
     W zeszłym roku było to moje pierwsze nurkowanie w Egipcie i spodziewałam się samych "oh'ów" i "ah'ów" po tym, jak znajomi opowiadali, jakie to piękne rafy są w Marsa Alam. Ale ja jakoś tych "oh'ów" i "ah'ów" nie pamiętam :)  Jak opisywałam w zeszłym roku to miejsce ? Możecie przeczytać tutaj Marsa Morena 2013 - Kliknij tutaj . Gdy przeczytałam to teraz, sama zdziwiłam się, że jednak nie do końca dokładnie pamiętam, jak było. Ale tak właśnie działa pamięć :) Dlatego warto zapisywać sobie to i owo i wracać potem wspomnieniami, które można zweryfikować z tym, co napisaliśmy wcześniej z tym, jak to wcześniej odbieraliśmy :) W zeszłorocznym wpisie można oglądnąć też  filmik z nurkowania.
W tym roku kamerki nie miałam, ale wzięłam za to aparat i robiłam zdjęcia, które będziecie mogli zobaczyć, na końcu tego wpisu.
     Jak w tym roku wyglądała Marsa Morena ? O dziwo pozytywnie lepiej :) Może to dlatego, że pamiętam ją niezupełnie zgodnie z tym, jak było ? A może to dlatego, że w tym roku nie było w ogóle fal ? Woda była spokojna, przejrzysta od samego wejścia. Mogłam od razu zacząć oglądać podwodną przyrodę i z zainteresowaniem poszukiwać "czegoś więcej" :)
Muszę przyznać, że po nurkowaniu wyszłam zadowolona, ale mimo wszystko uważam, że nie jest to miejsce, do którego chce się wracać. Osobiście mam nadzieję, że następnym razem, jak będę w Egipcie, uda mi się uniknąć tego miejsca :)

Zdjęcia zrobione podczas tego nurkowania.



















Przyjrzyjcie się dokładnie, tam się coś ukrywa :)









4 komentarze:

  1. Takie widoki to do tej pory widziałam tylko w oceanarium, nigdy w morzu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego ciągle wracam do Egiptu :) Właśnie dla tego morza :)

      Usuń
  2. Zdjęcia bardzo ładne. Rzeczywiście te dwa wpisy mocno kontrastują. Ale życzę tego, abyś podczas kolejnych wypraw nie nurkowała znowu tam a gdzieś indziej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam taką nadzieje :) Niestety jest to miejsce, gdzie lubią zabierać na pierwsze nurkowania, żeby sprawdzić umiejętności nurków. Ale może uda mi się z tego wykręcić :)

      Usuń

Dziękuję za komentarz.
Pozdrawiam :)