wtorek, 12 sierpnia 2014

Abu Dabour - nurkowanie


     Moim zdaniem jedno z obowiązkowych miejsc nurkowych w Marsa Alam.
Niestety niecodziennie można tam nurkować, ponieważ nurkowanie zaczyna się od przepłynięcia kanionem i podczas silnych prądów może to być bardzo trudne. Jest rozstawiona lina pomocnicza, ale na szczęście nie miałam potrzeby korzystania z niej :) W każdym bądź razie, baza z którą nurkuję raczej nie zabiera tam podczas prądów.
     Nie wiem za bardzo jak opisać to miejsce. Przy wejściu są jaskinki/kaniony którymi przepływamy.  Potem możemy oglądać rafy i wypatrywać w toni większych ryb :) Nam udało się znaleźć ślimaczka, murenę, krokodylorybę, skorpenę i inne ciekawe rybki.
     Jak będę następnym razem w Marsa, to będzie to miejsce, do którego będę chciała powrócić.
Bardzo fajnie wspominam to nurkowanie :)

 Tak właśnie zaczynamy nurkowanie.



 Wita nas ławica. 
Niestety mój aparat oszalał i nie mogłam dojść z nim do ładu.
Kolorystyka zdjęcia więc jest, jaka jest.


Murena


 "Ogórek" :)


Co jakiś czas mijają nas większe ryby.


A tu już inne miejsce z inną rybą. 
Jakże podobne do powyższego, prawda ? :)

 Ktoś mnie znajdzie ?


Niektóre ryby spokojnie wylegiwały się na rafach.

 Inne pływały sobie między nimi :)


A jeszcze inne odpoczywały na dnie.

 Ślimaczek.
Widziałam go dopiero drugi raz.
Za pierwszym razem było to na nocnym nurkowaniu.
Jeszcze nigdy nie udało mi się zrobić mu ładnego zdjęcia :(
Może następnym razem.


 Uwielbiam patrzeć na życie podwodne falujące z prądami.
Szkoda, że na zdjęciu tego nie widać.



 Płyniemy dalej ...




Kolejna murena. Tym razem schowała się w cieniu.









Już tęsknię za tym miejscem ...



8 komentarzy:

  1. Fantastyczne zdjęcia z podwodnego świata ! Wszystkie pokazane stworzenia są piękne, szczególnie zachwyciły mnie prążkowane rybki płynące ławicą :)
    Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny jest ten podwodny świat. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam ten Twój podwodny świat! Pięknie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam, oglądnąłem zdjęcia i mam kilka wręcz identycznych :) super to jest :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha ja też tak czasami mam, że jak patrzę na czyjeś zdjęcia to od razu moje mi przed oczami się pojawiają:)

      Usuń

Dziękuję za komentarz.
Pozdrawiam :)