czwartek, 28 sierpnia 2014

Elphinstone - nurkowanie




     To miejsce chciałam zobaczyć odkąd zaczęłam nurkować. Nasłuchałam się od innych nurków, że jest to jedno z najładniejszych miejsc nurkowych w Marsa Alam i na dodatek jest tam możliwość spotkania rekinów. Nurkowanie to dostępne jest tylko z łodzi, więc trzeba dopłacić do podstawowego pakietu.
     Wyjazd z hotelu mieliśmy bardzo wcześnie, ponieważ przyjechano po nas już o 5:50.
Zawieziono nas do portu i stamtąd zodiakiem przewieziono na łódź. Nie pamiętam już ile płynęliśmy łodzią.
Gdy już dopłynęliśmy na miejsce nurkowe, podzieliliśmy się na grupy i zaczęliśmy od nurkowania z prądem.
Łódź płynęła, a my szybko wskakiwaliśmy do wody jeden za drugim. Gdy już cała grupa była w komplecie zanurzyliśmy się i zaczęliśmy nurkować.
Nie wiem dlaczego, ale jakoś to miejsce nie zachwyciło ani mnie, ani mojej partnerki nurkowej.
Owszem, było ładne, ale po tym jak wszyscy je zachwalali, nastawiłyśmy się na coś wyjątkowego. Rekinów też niestety nie było :(
Gdy zakończyliśmy nurka, podpłynął pod nas zodiak. Najpierw ściągnęliśmy balast, kumpeli niestety wypadła kieszeń i nie udało się już jej odzyskać. Gdy już zabrano od nas balast, ściągnęłyśmy skrzydła z butlą a następnie wgramoliłyśmy się na zodiaka, który zawiózł nas na łódź.
     Jak już wspomniałam, miejsce nie zachwyciło mnie, ponieważ zbyt wiele się nasłuchałam i zbyt wiele oczekiwałam, ale pewnie dam mu jeszcze kiedyś szansę i powrócę tu.
     W sumie to za bardzo nie mam co pisać o tym miejscu, więc po prostu wkleję zdjęcia z tego nurkowania.








 Murena




Skrzydlica












 "Ogórek" :)










 Błazenek



 Jest to miejsce, gdzie na pewno można spotkać duże ryby.
Niestety nie zawsze aparat nadąży z ostrością za nimi :)




 Kolejna murena



Rogatnica - agresorek ha ha. goniła każdego, kto się zbliżył :)


Płaszczka












W toni pełno było ryb ...














8 komentarzy:

  1. Ważne, że kolejne miejsce zobaczone i sprawdzone.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie.
      Teraz, patrząc na to już po jakimś czasie stwierdziłam, że pewnie jeszcze tam wrócę :)
      Trzeba dawać miejscom drugie szanse, tym bardziej, że pod wodą wszystko się zmienia :)

      Usuń
  2. Dzięki za wspaniałą relację. Fajnie zobaczyć podwodny świat siedząc na kanapie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Sama też często oglądam zdjęcia i filmiki różnych osób :)

      Usuń
  3. Ta rafa koralowa jest obłędna...Na wspaniałą podwodną wycieczkę nas zawiozłaś...Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cały podwodny Egipt jest przepiękny. Warto się tam wybrać, nawet jeśli się nie nurkuje. Przy hotelach są piękne rafy.

      Usuń
  4. Strasznie marzę o tym, by ponurkować w takim miejscu... Ale jakoś się boję nurkowania samego w sobie. Nie wiem, czy jeszcze się kiedyś na to odważę...
    Pozdrawiam,
    Sol

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odważ się, nie będziesz żałować :)

      Usuń

Dziękuję za komentarz.
Pozdrawiam :)