poniedziałek, 10 listopada 2014

Abu Dabbab


    Bardzo chciałam zanurkować w tym miejscu. Przez dwa tygodnie codziennie tu snurkowałam, ponieważ mieszkałam w hotelu przy tej zatoce. Widziałam tu tyle ciekawych rzeczy, że chciałam zejść głębiej :)
Umówiliśmy się więc, że zrobimy tutaj dwa nurkowania. Niestety akurat w dniu, w którym miałyśmy nurkować pojawiły się prądy i fale. Zatoka zrobiła się mętna i wizurka zdecydowanie się pogorszyła. Do tego doszły prądy.
     Pierwsze nurkowanie zrobiliśmy wzdłuż rafy Malikia. Podobało mi się, chociaż większość rzeczy widziałam już patrząc z góry. Fajnie było teraz zobaczyć to wszystko z głębszego poziomu. Udało nam się też znaleźć krewetki.Czas szybko minął pod wodą i musieliśmy wracać.
     Na drugim nurkowaniu postanowiliśmy poszukać Dugonga więc pływaliśmy po środku zatoki w miejscu, gdzie jest trawa. Nie mieliśmy szczęścia. Nawet żółwie, które codziennie tam widywaliśmy pochowały się przed nami i dopiero pod sam koniec nurkowania, udało nam się zobaczyć dwa. W końcu nadeszła chwila, że trzeba było wyjść z wody. Ponieważ my miałyśmy jeszcze powietrze, to poszłyśmy jeszcze raz na rafy Maliki, pooglądać sobie w spokoju rybki. Nasze nurkowanie trwało więc trochę dłużej, niż pozostałej części nurków.
     Ponieważ  zdjęć ze snurków z tej zatoki będzie bardzo dużo na blogu, to będzie można je porównać ze zdjęciami z nurkowania, które zamieszczam tutaj.




Uwielbiam widok tych podwodnych ścian








Duża rodzinka skrzydlic spała wtulona w rafy.
Na zdjęciu tylko kilka z nich, było ich więcej.





Krewetki



 Epibulus insidiator (Sling-jaw wrasse)


  Priacanthidae - Latarnikowate





 Błazenki



 Mullides vanicolensis
 Yellowfin goatfish 
Rodzina barwenowate











  Arothron hispidus 
Whitespotted puffer






Sułtanka czerwonomorska 
Red Sea Goatfish


 Krokodyloryba


 W przybliżeniu



  Rozdymka 
Arothron diadematus 
Masked puffer




 Pomacentrus sulfureus 
Lemon damsel






 Pofalowane dno morza


 Ctenochaetus striatus 
Striped bristletooth


  Sułtanka czerwonomorska 
Red Sea Goatfish


4 komentarze:

  1. Po dwunastu godzinach stania na nogach widoki zaserwowane przez Ciebie
    ukoiły mnie wystarczająco na kolejny dzień !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 12 godzin stania ? Oldi, gdzie Ty byłeś ? :)

      Usuń
  2. crocodilefish świetnie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.
Pozdrawiam :)