poniedziałek, 2 lutego 2015

Co Gietrzwałd w sobie kryje ...



     Będąc w Gietrzwałdzie warto zajrzeć do Karczmy Warmińskiej, która znajduje się przy ulicy: Kościelna 1 (można wpisać w nawigację) :)
Jednak, niekoniecznie na jedzenie :) 
Ale skoro o jedzeniu mowa ...
     W Karczmie można zamówić dania regionalne oraz rybne. Czy smaczne ? Rzecz gustu. To co jednym smakuje, nie musi smakować. Karczmę znam od lat, więc mam porównanie jak było kiedyś, a jak jest teraz. Pamiętam, że gdy pierwszy raz do niej trafiłam byłam zachwycona. Dostaliśmy bardzo dużo porcje, wszystko było smaczne. Wyszliśmy najedzenie i zadowoleni. Teraz, wracamy tam co jakiś czas, ale to już raczej z przyzwyczajenia. Obsługa wydaje się coraz gorsza, porcje są coraz mniejsze, jedzenie już nie smakuje jak kiedyś ... Szkoda, ponieważ miejsce samo w sobie bardzo lubię.Jednak, tragedii nie ma, więc jak ktoś chce, może śmiało zamówić sobie coś z karty dań :)
     Atrakcją Karczmy, dla której warto się tam wybrać, jest bardzo duża kolekcja zabytkowych przedmiotów, które używane były przez naszych przodków. Możemy tam zobaczyć zarówno narzędzia rolnicze, jak i narzędzia codziennego użytku. To właśnie tam uświadamiam sobie, jak teraz mamy dobrze. 
     Poniżej zamieszczam zdjęcia. Sami oceńcie czy warto zjechać z drogi i odwiedzić to miejsce.
Jeśli zjedziecie, oprócz Karczmy będziecie mogli zobaczyć coś jeszcze ... Ale o tym poniżej.










     W pobliżu Karczmy znajduje się Sanktuarium Maryjne.
To właśnie w tym miejscu objawiła się NMP.
Matka Boża przemówiła po polsku do trzynastoletniej Justyny Szafryńskiej i dwunastoletniej Barbary Samulowskiej, która gdy dorosła została zakonnicą. Obie dziewczynki pochodziły z niezamożnych rodzin.
Miejsce to zostało uznane, jako jedyne na ziemiach Polskich przez władzę kościelną. Jest to jedno z najsłynniejszych miejsc pielgrzymkowych w Polsce..
Poniżej kilka zdjęć.








14 komentarzy:

  1. W karczmie może nie smakuje jak kiedyś, ale ładne jest jej otoczenie. Z pewnością bym tam weszła. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie otoczenie jest ładne, a w karczmie przyjemnie posiedzieć :)

      Usuń
  2. Myślę, że warto się zatrzymać, bo bardzo ładnie tam jest!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego wracam tam co jakiś czas :)

      Usuń
  3. Ależ tam pięknie.
    Nie jest mi znany ten region Kraju.
    Muszę to odmienić.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie. W tym rejonie jest wiele pięknych miejsc.

      Usuń
  4. Nazwa miejscowosci przeokrutna, ale mimo tego, a moze wlasnie dlatego podoba mi sie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Parę lat temu miałam okazję zobaczyć sanktuarium. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę kiedyś zatrzymać się tam na dłużej. Dawno, dawno temu spędziłam tam cały dzień. Jest tam co robić, gdzie chodzić. Teraz, zatrzymuję się zawsze na chwilę.

      Usuń
  6. Piękna miejscowość. Bardzo ciekawa z punktu widzenia osoby interesującej się dawną obrzędowością ludową... :)

    OdpowiedzUsuń
  7. PS. Mam takie pytanie nietypowe: otóż masz w blogu szablon z tych widoków dybamicznych bloggera. Ja bym właśnie taki sam chciała ustawić, strasznie mi się podoba, bo robi dość profesjonalne wrażenie. Możesz mi powiedzieć taką rzecz: czy w tym szablonie da się mieć pasek boczny na linki i statystyki itp.? Bo żal m stracić całkiem oba paski. I czy da się wstawić zdjęcie w nagłówek, tak jak już mam? Będę wdzięczna za info. Wklej mi w blogu kopię odpowiedzi, ok? Bo tu mogę nie znaleźć, jak zapomnę zajrzeć od razu.
    Z góry dzięki...
    Pozdrawiam,
    Sol
    http://turystycznyprzewodnik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wysłałam Ci odpowiedź. Pozdrawiam

      Usuń
  8. Mam nadzieję, że kiedyś tam dotrę. Piękne miejsce.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajne miejsce, bardzo blisko mojego domu. Ciekawe jest to że latamy po świecie, a pięknych miejsc zaraz za naszym płotem nie potrafimy dostrzec. na pewno będę zaglądał by czerpać inspiracje do podróży nie tak dalekich a równie ciekawych. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.
Pozdrawiam :)