niedziela, 26 lipca 2015

Kolorowy Kanion i Dahab



      Kolejny raz wybraliśmy się na wycieczkę z Natalią. O7:30 podjechał po nas kierowca z tym samym
samym polskojęzycznym przewodnikiem, z którym byliśmy na rejsie Tiran.
Podjechaliśmy do jeszcze jednego hotelu, gdzie odebraliśmy 4 osoby. Łącznie w jeepie było nas 6 osób + przewodnik i kierowca. Czyli totalny luzik i sami rodacy :)




      Zanim dojechaliśmy do Kolorowego Kanionu zrobiliśmy krótki postój na toaletę i zakup wody.
Każdy z nas dostał od przewodnika po dwie 0,5l butelki wody. My dodatkowo mieliśmy jeszcze 2 litrową butelkę ale jak nigdy, okazało się, że tym razem wody nam brakło :) Kierowca jeepa podzielił się z nami swoją wodą :)
     Nasz pierwszy punkt na trasie to Kolorowy Kanion.



 Aby tam dojechać, musieliśmy w pewnym momencie zjechać z asfaltowej drogi, a kierowca naszego jeepa zadbał o to, aby podczas wyboistej drogi, atrakcji nam nie zabrakło :)
Gdy już dojechaliśmy w miejsce docelowe, zostawiliśmy w jeepie zbędny bagaż, zabraliśmy aparaty i wodę i ruszyliśmy na podbój kanionu.






 Pierwsze moje wrażenie to, że ten Kolorowy Kanion, nie jest wcale taki kolorowy :) Trzeba się dobrze przyjrzeć i wyszukać kolorów, ale gdy się już to zrobi, to rzeczywiście łatwiej później dostrzec barwy w tych skalnych "budowlach".



Kanionem spaceruje się bardzo przyjemnie. Są miejsca, że aby przejść dalej, trzeba się trochę nagimnastykować, ale jest super :) Dodatkowa atrakcja, na którą jak zwykle wybrałam się w japonkach haha :) Polecam sandały :)






Idąc wzdłuż kanionu podziwiamy piękne formacje skalne. Na prawdę bardzo ładnie to wszystko wygląda i można porobić sobie bardzo fajne zdjęcia.
      Po drugiej stronie Kanionu jest wioska  beduińska, gdzie większość osób zatrzymuje się na herbatkę. Nasza grupa postanowiła nie tracić czasu i udaliśmy się prosto do busa, który już na nas czekał za wioską. Ruszyliśmy dalszą drogę. Prosto w kierunku Dahab.




Gdy już tam dotarliśmy, mieliśmy czas dla siebie. My z mężem poszliśmy do wody :)



Co robiła pozostała część grupy ? Chyba zwyczajnie czekała na obiad.
Mieliśmy mało czasu, bo do obiadu była tylko godzina. Zrobiliśmy więc szybkiego snurka w Blue Hole, żeby zobaczyć czym Ci wszyscy ludzie się zachwycają. Jest to niewątpliwie raj dla nurków, którzy lubią głęboko nurkować. Nie wiem, jak z innymi, rekreacyjnymi nurkowaniami w tym rejonie, jeszcze nie sprawdzałam. Snurki natomiast, nie zachwyciły mnie. Na hotelowej plaży mam ładniejsze rafy. Ale w Dahab nie chodzi o snurki ... Dahab to przede wszystkim Blue Hole ...


    
 Samo Dahab wydawało mi się, że będzie większe. Wiedziałam, że jest to była wioska rybacka, którą upodobali sobie nurkowie, ale miałam wyobrażenie dużo większego miasteczka niż jest w rzeczywistości. Jak dla mnie, jest to miejsce tylko dla nurków. Plan dnia: nurkowanie, jedzenie, odpoczynek i tak w kółko. Na wakacje rodzinne to nie jest miejsce dla mnie, pomimo iż jestem "zapalonym" nurkiem.



   
   Na górnych zdjęciach miejsce, po którym każdy od razu rozpozna gdzie jest.
Tablice pamiątkowe wmurowane w skałę na cześć nurków, którzy zginęli w tym miejscu ...


     Wracając do naszego programu. Po snurkowaniu poszłam szybko pod prysznic, który kosztował 5 LE, a toaleta 2LE. Ponieważ nie miałam LE zapłaciłam dolara za prysznic i poszłam na obiad.
Obiad smaczny, duży wybór. Mieliśmy sałatki, ziemniaczki, ryż, makaron z sosen, jakieś mięsko, rybkę. Nie było napoi. Napoje dodatkowo płatne dla tego kto chciał.
     Po obiedzie ruszyliśmy w drogę powrotną. Mieliśmy jechać jeszcze zobaczyć na bazar, ale zostaliśmy z mężem przegłosowani i pojechaliśmy prosto w stronę Sharm.
W hotelu byliśmy przed 15-tą.

Zamieszczam pozostałe zdjęcia z Kolorowego Kanionu 
Zaczynamy spacer od początku.



































  Zdjęcia z Dahab



























4 komentarze:

  1. Super zdjęcia! Kolorowy Kanion robi wrażenie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Niesamowite zdjęcia! To musiała być udana wyprawa. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniałe zdjęcia, przepiękny kanion, niesamowicie wyglądają te kolorowe kamienie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ależ cudne skały!
    Serdeczności :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.
Pozdrawiam :)